Dela
Ansök senast: 2024-11-10

Bostads AB Poseidon söker medarbetare till kundservice

Arbetsuppgifter
Vi bygger upp vår enhet Kundservice och här kommer du att få god möjlighet att bidra för att vi ska nå våra högt satta mål. Du blir helt enkelt en viktig kugge i hjulet för att ge våra hyresgäster och besökare rätt service. Arbetsuppgiften består huvudsakligen av att svara på hyresgästers frågor via telefon och mail. Du tar även emot och vägleder våra hyresgäster samt välkomnar våra besökare i vår kundmottagning. I vardagen jobbar du nära dina kollegor i Kundservice och har daglig kontakt med många roller i Poseidon.
Du rapporterar till chef Kundservice och roterar utifrån schema mellan att sitta i våra lokaler på Olskrokstorget och i receptionen på vårt huvudkontor i Gamlestaden.

Kvalifikationer
Vi söker nu en medarbetare som gillar kundkontakter, är bra på att lyssna in och att ge bra service i olika kanaler. För att trivas med jobbet behöver du ha en stor social kompetens och gilla ett stundtals högt tempo. Eftersom jobbet innebär att svara på frågor både via telefon och mejl söker vi dig som kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Schysst, öppen med en förmåga att förstå kunden
Som person har du en öppen och positiv attityd, då du har kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande. Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Du söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv, och är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke.

Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du arbetar för god sammanhållning i arbetsgruppen. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Som person är du balanserad, noggrann, positiv och observant i ditt sätt att arbeta.

Vi på Poseidon ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Hos oss får du spela en viktig roll i ett lag som bestämt sig för att göra skillnad på riktigt, och bidra aktivt till ett hållbart Göteborg. Vi bygger plats för dig!

Flera års erfarenhet från kundservice via både telefon, skrift och i en reception – Krav

Du kan uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på svenska – Krav

Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på engelska – Krav

Du har god datorvana och har lätt för att lära dig nya system och program – Krav

Kunskap i flera språk – Meriterande

Erfarenhet av fastighetsbranschen, gärna inom Allmännyttan – Meriterande

Lyhörd – Krav
Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Du söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv samt är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke. Du arbetar för sammanhållning i arbetsgruppen och ser misslyckanden som något att lära sig av och skapar utrymme för dialog.

Noggrann – Krav
Du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört samtidigt som du inte lämnar någonting åt slumpen. Du har förmåga att ha fokus på detaljer. Du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet.

Samarbetsinriktad – Krav
Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

Serviceinriktad – Krav
Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.

Socialt säker – Krav
Du är bekväm i sociala kontaktytor, såväl informella som formella. Du står för fattade beslut och kan förmedla obekväma budskap när det behövs.

Ansökningsinformation
Sista ansökningsdatum: 2024-11-10
Referensnummer: C216122

Anställningsvillkor
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillträde: Enligt överenskommelse

Facklig representant
Monica Albinsson, Facklig företrädare Unionen, 031-332 12 86, monica.albinsson@poseidon.goteborg.se

Facklig representant
Göran Helgegren, Facklig företrädare AiF (akademikerna), 031-332 11 11

Kontaktperson
Susanne Riutta, Chef kundservice, susanne.riutta@poseidon.goteborg.se

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med 6 månaders provanställning och så du vet gör vi bakgrundskontroll av slutkandidater.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Bostads AB Poseidon är ett helägt dotterbolag till Förvaltnings AB Framtiden, som i sin tur ägs av Göteborgs Stadshus AB, helägt av Göteborgs Stad. Som stadens största bostadsbolag äger och förvaltar vi cirka 28 500 bostäder i Göteborg. Vi arbetar decentraliserat i sju distrikt, nära våra hyresgäster.